Idrættens virtuelle arenaer
Sociale medier og andre internetbaserede værktøjer skaber store ændringer i idrættens organisering både for faciliteter, foreninger, kommuner og udøvere. Læs analyseartikler, portrætter, nyheder og kommentarer på Idans temaside om 'Idrættens virtuelle arenaer'.
Sociale medier sætter fart på den stille revolutionDe sociale mediers fremmarch øger hastigheden på de senere års store forandringer i idrætsbilledet, viser rapporten ‘Idrættens virtuelle arenaer’, som Idan netop har offentliggjort.
Læs artiklen om de virtuelle arenaer
Ti perspektiver på idrættens virtuelle arenaer
Analyserne i rapporten 'Idrættens virtuelle arenaer' har afsæt i ti temaer. De ti temaer belyses her nærmere og perspektiveres.
Læs artikler om temaer og perspektiveringer
Ti anbefalinger til brug af de virtuelle idrætsarenaer
Med afsæt i rapporten 'Idrættens virtuelle arenaer' giver forfatter Martin Hedal en række anbefalinger til ti forskellige målgrupper i arbejdet med de virtuelle idrætsarenaer.
Læs artikel med de ti anbefalinger
NYHED: Atletikforbund åbner motionssite
Dansk Atletik Forbund, TryghedsGruppen og Jyllands-Posten går sammen om en ny motionsportal, MotionDANMARK.

Ny virtuel idrætsarena på vej
Danskudviklet ’ virtuel arena’ satser på international succes som socialt medie kombineret med en handelsportal. Portalen skal på sigt skabe øgede indtægter til idrætten.
Læs artikel om SportWeeDoo her

CASE: Sociale medier passer godt ind i idrætsforeningen
Facebook-ekspert anbefaler idrætsforeninger at bruge sociale medier. Han står selv bag Gentofte Volleys Facebook-satsning, som helt har erstattet den gamle hjemmeside.Halvmarathon.

ANALYSE: Internettet motiverer til motion
Sociale og organisatoriske websites motiverer mennesker til at være mere fysisk aktive. Over 25 pct. af deltagerne i Idans brugerundersøgelse hævder, at deres aktivitetsniveau er øget efter tilmelding til tjenesten.

ANALYSE: Hvorfor skal idrætten forholde sig til internettet?
Rasmus Johnsen fra ACTIVE institute analyserer internettets udvikling og potentialer - ikke mindst for idrætten. Artiklen indeholder i internettes ånd en række links.
ANALYSE: Den brede idræt er aktiv i sociale webmedier
Den brede idræt benytter sig i stigende grad af sociale og organisatoriske medier på nettet. Facebook samler mange tusinde brugere omkring den brede idræt.
ANALYSEARTIKEL: Karakteristik af 'idrættens virtuelle arenaer' - Forandret kommunikation i idrætten - socialt og organisatorisk
Hvad og hvem er 'idrættens virtuelle arenaer'? Og hvordan kan ’arenaerne’ via webbaserede it-værktøjer bidrage til kommunikationen i den selvorganiserede og organiserede idrætsverden via en række forskellige funktioner? Få overblikket i projektets første analytiske artikel.

PORTRÆTTER: Idans portrætter af 'idrættens virtuelle arenaer'
Idan portrætterer løbende danske iværksættervirksomheder inden for idrætssektoren som en del af projektet ’Idrættens Iværksættere’ - herunder virksomhederne bag de 'virtuelle arenaer':
Læs artikler om 'idrættens virtuelle arenaer'
Læs artikler om alle portrætterede iværksættervirksomheder
BESKRIVELSER: Præsentationer af 'idrættens virtuelle arenaer'
Idan har bedt ’idrættens virtuelle arenaer’ om at præsentere sig på én A4-side.
Læs beskrivelserne på samme side som portrætterne
Projektet 'Idrættens virtuelle arenaer' er støttet af Nordea-fonden samt Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger (DGI) og De Danske Skytteforeninger (DDS).