Idan Artikel 04.03.2015

Invitation: Sporten og kulturens store arenaer må tænke nyt

Konferencen Nordic Venue Forum i Aarhus den 14.-15. april går i dybden med ændrede forbrugsmønstre, nye branchekonstellationer og ny teknologi, som stiller helt nye krav til sporten og kulturens store arenaer i fremtiden.

Skrevet af: Redaktionen

En lang række af Skandinaviens vigtigste sportsarenaer, kulturhuse, festivaler vil være repræsenteret på topniveau, når konferencen Nordic Venue Forum for første gang gæster Danmark i dagene 14.-15. april.

Idrættens Analyseinstitut er partner med konferencearrangøren Xperiology, og det står allerede nu klart, at det tætpakkede program kan blive en virkelig spændende inspirationskilde for eventarrangører, sportsarenaer, sportsklubber og kommuner, der arbejder med at engagere fremtidens fans, deltagere og publikum i en verden i hastig forandring.

Dem kan du opleve på Nordic Venue Forum:

  • Rolf-Cato Raade, CEO, Stormen Concert Hall, Bodø
  • Pauline Asingh, Curator, Moesgaard Museum, Aarhus
  • Jesper Larsson, CEO, Malmö Opera
  • Henrik Kindlund, CEO, Hammarby Fotboll, Stockholm
  • Markus Nilsson, Event & Ticket Sales manager, Hammarby Fotboll, Stockholm
  • Kjell Slinning, Marketing Director, Aalesunds Fotballklubb
  • Dan Hammer, CEO, Royal Arena, København
  • Tero Tenhunen, Dicrector, Tampere Central Arena
  • Thomas Wickell, Marketing Director, Malmö Opera
  • Jacob Nielsen, CEO, Aarhus Elite A/S, AGF Kontraktfodbold
  • Max Granström, CEO, Helsingborg Arena och Scen
  • John Sharkey, Executive VP Operations, SMG, UK
  • Rebecca Matthews, CEO, Aarhus Europæisk Kulturhovedstad 2017
  • Mika Sulin, Chairman, Sport and Live Vision, Finland
  • Daniel Brown, Vice president Marketing and Digital Services AXS, UK
  • Nikolas Larsson, club manager, IFK Kristianstad (håndbold)
  • Jan Christensen, CEO, Musikhuset Aarhus
  • Terry Stevens, Principal, Stevens & Associates, UK
  • Jens Lanvin, Head og trend & Future Research, Ipsos, Sverige
  • Tomasz Kowalski, CEO, PGE Arena Gdansk, Polen
  • Mick Gordon, Artistic Director, Aarhus Teater
  • Henrik Brandt, director, idrættens Analyseinstitut
  • Ian Nuttall, CEO, Xperiology, UK
  • Alf Christensen, Sports Inspector, Silkeborg Kommune
  • Niels Henrik Juul, Senior Sales & Marketing Director, Legoland, Billund
  • Esben Danielsen, CEO, Lokale og Anlægsfonden, Danmark
  • m.fl. (listen opdateres løbende)

Konferencen byder på en række konkrete casehistorier om sports- og kulturarenaer, der har fået vendt nedadgående tendenser, eller som forsøger at begå sig i det skandinaviske markeds sælsomme blanding af politik, folkeoplysning og brølende forretning.

En del af programmet vil desuden være guidede ture til nogle af de mest spændende venues i Aarhus, herunder rundtur og offentlig debat om fremtidens sports- og kulturarenaer i forbindelse med Aarhus 2017’s udstilling ’Vejen til 2017’ i Ridehuset i Aarhus den 14. april kl. 16.30-18.00.

”En af de stor værdier ved konferencen, som vi har deltaget i flere gange, er mødet mellem sports- og kulturledere fra forskellige lande. På visse områder har de samme udfordringer, men ofte en forskellig tilgang til tingene. Det skaber et meget berigende og inspirerende møde, og tilbage fra de tidligere konferencer står altid én ting: Danske sportsklubber, arenaer og arrangører kan i mange tilfælde blive langt bedre til at invitere, tiltrække og engagere publikum og til at skabe bedre oplevelser og indhold. Den debat vil vi meget gerne skubbe på,” siger direktør Henrik H. Brandt fra Idrættens Analyseinstitut.

Læs mere om Nordic Venue Forum

 
 

Tilmelding til Nordic Venue Forum kan ske direkte på konferencehjemmesidenMan kan også blive medlem af Idans nye initiativ, Idrætssektorens Udviklingsforum’ og få gratis deltagelse i Nordic Venue Forum med som en del af pakken. Læs om Idrætssektorens Udviklingsforum.